miercuri, 2 aprilie 2008

"Adevarata Scoala de Creatie"



Cand am vazut prima data printul pentru "Adevarata Scoala de Creatie" eram pe holurile facultatii.. Sincer, nu stiam ce se intampla..Se face reclama pentru un show cu manele or what??? Si asta in facultate??...C'moon...M-am uitat mai bine si vad fata lui Naumovici. Dezorientata ma uit si la ceilalti: Adrian Botan, Ema Prisca,Andrei Cohn and so on. Hopa, stai k nu-i ceea ce cred. Asta chiar e scoala de creatie! :D Sincer, pe mine nu m-a convins sa ma duc. Si nu stiu cati s-au lasat convinsi de un asemenea afis. Daca doar atat pot scoate creativii....then...I'm sad :(...

PS: Bogdan Necunoscutu?..Sincer, proasta alegere. Nu stiu cat de 'necunoscut' este Bogdan Naumovici.
(Adriana)

14 comentarii:

hoinarul spunea...

first of all daca esti pasionata de publicitate si vrei sa ai de-a face cu domeniul asta n-ar fi trebuit sa afli din afis de scoala adc.
in al doilea rand faza cu "necunoscutu" e o metafora..tocmai pentru ca pentru publicul larg naumovici e singuru om care lucreaza in publicitate.intreaba pe cine vrei..ah...naumovici..dada..ala negru de respira greu...
iar in al 3-lea rand..cam ce campanie ai fi vrut sa faca? vreo 4-5 clipuri, vreo 3-4 printuri... spoturi pe radio..?
mie mi se pare o campanie mai slaba pentru OC anu asta decat asta pentru ADC...

Adriana spunea...

De scoala nu aflasem din afis...doar ca pana in momentul ala nu vazusem afisul. N-am spus ca vroiam o campanie in mai multe medii..tv..radio etc. N-am vrut multe spoturi. M-am referit strict la afis. Care, sincer, e slabutz. Din punctul meu de vedere un publicitar poate scoate mult mai mult decat atat. Daca tu te limitezi la atat...then...I have nothing more to say.
N-am facut comparatie cu comapania pt OC.
In legatura cu Naumovici Necunoscutu...u may be right. Probabil m-am inselat. Multumesc frumos pentru ca mi-ai atras atentia asupra acestui aspect.
Dar tot un afis slabut ramane. :D

hoinarul spunea...

sunt de acord cu tine..afisul nu exceleaza dar

hoinarul spunea...

...daar am dat enter prea repede :)) sorry :P
dar nici nu cred ca a stat nimeni sa se gandeasca..e clar ca e o treaba facuta pe genunchi asa...o caterinca mica asa... mie mi s-ar fi parut tare sa puna pe afis... "Vrei sa fii copilu nostru de aur?" chiar ar fi fost amuzant..

(btw poti sa editezi si tu posturile si sa-l stergi pe cel de mai sus..tnx)

ank spunea...

nu ca as tine cu adriana pt ca e "directorul" nostru, dar afisul asta are multe lacune, mai ales cand vine vb de promovarea unui scoli..sa faci publicitate la ceva educativ folosind contrariul nu mi se pare o buna alegere. afisul trebuie sa atraga atentia, dar eu as fi trecut pe langa el ingnorandu-l total.si atunci care mai este scopul lui? sa amuze..??ciudat...

Radu spunea...

Reclamele nu sunt facute "conform unui tipar", pentru ca nu e vorba de o sticla de cola. O reclama buna ramane in mintea publicului daca starneste controverse, hohote de ras, indignare, daca te face sa te gandesti, daca iti lasa impresia ca "zice mai mult decat intelegi tu, la prima vedere".

De exemplu, "Murfatlar. Vinul". Vreo doi-trei prieteni m-au intrebat "ce vor dom`le sa spuna astia?", "cum adica "vinul" ? " etc. Si lor reclama aia le-a ramas in minte ca o prostie, dar important e ca le-a ramas.

@ank: daca tu ai fi trecut pe langa afis ignorandu-l total inseamna ca nu-ti este adresat.:) Nu te-ai gandit la asta, nu? :)) Nu exista public tip "all urban" ca la TV pentru reclame. Unele prind la o categorie de public, altele la alta. Daca voiau sa atraga vreun tanar puber care crede ca libertatea inseamna sa tragi un joint, bagau un cliseistic "iesi din tipare, sparge tiparele, arata-le celorlalti cum esti tu de fapt" bla bla. La mine, de exemplu, nu prinde faza asta. La altii, cei targetati, ar fi prins.

In "Sfarsitul marketingului ... " (o carte foarte buna, facuta praf de idiotii de traducatori de la Nemira), Sergio Zyman arata cum o reclama foarte apreciata de public poate si trebuie retrasa daca nu-si indeplineste scopul: cresterea vanzarilor. La fel, el zice ca o reclama nu trebuie neaparat sa placa realizatorului ei ci publicului tinta. Daca ai o discoteca la tara iti garantez ca nu vei interzice ascultarea manelelor acolo si nu vei incerca sa "educi publicul" (ah, ce frumos si fals suna!) punand minimal (care e noua manea, cred) sau trance. Scopul tau este sa scoti bani, ca doar de asta te-ai apucat de afaceri. Daca voiai sa "culturalizezi" poporul iti faceai un ONG si te apucai sa promovezi diferite proiecte culturale, nu o discoteca la tara. Ah, ca vei mai baga si cate o "oldies but goldies" pe la 5 dimineata cand clientii tai sunt mai ocupati cu desenarea de forme umede pe gardurile sediului decat cu "trairea muzicii", asta e altceva.

In concluzie, tu probabil ai fi fost mai atrasa de ceva clasic: o imagine misto (photoshop rulz!) si un text pompos in stil piaristic. Dar ei poate cauta "altfel de oameni".

@Adriana: ironia fazei cu "naumovici necunoscutul" e atat de transparenta incat mare mi-a fost mirarea cand am citit ce ai scris. Mi se pare extrem de incredibil sa iei in serios un ad cu o ironie atat de evidenta...

In incheiere, va sfatuiesc, pe toate, sa acordati o atentie mai mare igienei exprimarii. Scrisul cu "k, sh, tz" nu mai e de multisor la moda prin online-ul romanesc. Eu, unul, nu mai suport nici macar pe mess prescurtarile astea idioate. La fel, frazele lungi, neortografiate corespunzator, hemoragia de puncte de suspensie, erorile gramaticale (vroiam nu este corect; se spune fie voiam fie -foarte rar- vream)etc.

Nu am inteles exact de ce v-au pus sa va faceti blog-uri dar daca ati intrat in competitie la categoria specifica si credeti ca Manafu, Bobby Voicu, Comanescu etc or sa-si zgarie retina incercand sa citeasca atatea "k"-uri va inselati. Citi-le blogurile, Comanescu chiar a scris la un moment dat despre ce generatie slaba la gramatica vine din urma, si o sa va convingeti ca nu asa arata un blog "de comunicare".

In rest, mult succes! :)

ank spunea...

Bun!cresterea vanzarilor nu inseamna neaparat profit. Trebuie corelat si cu cheltuielile, asa ca degeaba cheltuiesti tot ce ai pe o reclama si constati ca ai facut-o degeaba, dar nu asta am vrut sa spun.Sincer, daca eu nu as fi facut parte din publicul tinta, atunci cunosc vreo alti 50 de studenti la marketing care au trecut pe langa afis fara sa-l vada.Lasand la o parte metaforele,care este atunci targetul? Cum adica nu-mi este adresat? Wow! asta chiar a fost dura! Targetul il stabilesti anterior crearii afisului. Din moment ce se afla in facultate, merci, dar faceam foarte "mult" parte din publicul tinta. Partea cu "nu a ajuns la mine mesajul" e suplimentara. Asta e adevarata problema. Din cate stiu eu cam acesta e scopul unui astfel de afis:sa informeze, dar daca impresia lasata e alta? Sa ne gandim numai la cat de grabiti suntem si la cantitatea de informatii pe care trebuie sa o procesam zilnic, asa ca atentia trebuie sa ne fie captata suficient de repede cat sa si acordam un minut lecturii. A!nu sunt adepta lucrurilor clasice si nici a textelor pompoase, dar altii stiu mai bine. Sper ca m-am facut destul de bine inteleasa, nu de alta, dar e destul de tarziu. Noapte buna!
P.S. Se pare ca nu am uitat limba romana.

Adriana spunea...

Ai dreptate, reclamele nu se fac conform unui tipar, insa sunt facute sa atinga publicul tinta. Reclamele despre care vorbeai tu, cele care raman in memoria publicului (in mod pozitiv sau nu), sunt destinate bunurilor de consum. Dar cand vine vorba de un eveniment, o scoala, o institutie trebuie schimbata tactica. Altfel dai gres. Faptul ca cineva se duce la o scoala de creatie nu este o intamplare cotidiana. Persoana care a ales sa se duca acolo nu a fost convinsa de subconstient cum se intampla in cazul bunurilor de consum.

Radu spunea...

Ank, marketing-ul facut in ASE, ca si in alta facultate din Romania e asa... sa fie. Tu stii ca definita marketing-ului a fost schimbata la inceputul acestui an si ca este periodic, o data la aproximativ 5 ani, reimprospatata? Ei bine, "specialistii marketologi" de la ASE nu stiu, se foloseste inca aia veche. :)

Aia cu "alti vreo 50 de studenti" e asa, un artificiu de argumentare, un fapt neverificabil, nu are rost sa il comentez.

Sa spui ca, din cei 500+ studenti/an cat are in medie facultatea de marketing a ASE-ului toti fac parte din target-ul unui astfel de eveniment denota o copilaria uriasa. E ca si cum ai spune ca target-ul unei reclame la o crema antirid aflata in Carrefour e format si din Mos Costica zarzavagiul si din Tanti Ileana florareasa. In fond, ambii sunt clienti potentiali, ambii se afla in Carrefour, de ce nu si pentru ei, nu? :))

Pana la urma, tu ai dat examen la economie/geografie si mate ca sa intri la acea facultate, nu vreun test de creativitate, right? Si acelasi examen se da si la CIG, EG, REI, corect? Atunci, de ce sa nu fie un mesaj pentru tot ASE-ul?

Gresit! Ca sa faci parte din target-ul unei reclame TV la un ceas de mana destinat femeilor brunete tunse scurt trebuie sa: fii femeie, fii bruneta, fii tunsa scurt, porti ceas. Si, bineinteles, sa ai/te uiti la TV. In cazul acestui print de care discutam, tu poti fi doar "o privitoare", nu inteleg de ce te socheaza asta.

Priveste clipul de mai jos si poate o sa intelegi la ce ma refer prin "target" si incearca sa deosebesti "target-ul" de "piata".

http://www.youtube.com/watch?v=AYLvLDqpGVc&eurl=http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/campanie-2007.html

Gresesti si cand implici cheltuielile generale ale firmei in discutiile de advertising. Tu, ca advertiser, nu-ti bati capul cu cheltuielile firmei, singura ta grija e raportul efect/rezultat al reclamei. Concret, daca venitul adus de o campanie publicitara depaseste costul acesteia, asta e grija ta ca advertiser.

In fine, pierdem timpul, eu cred ca am fost destul de clar explicand ceea ce am vrut sa zic. Noapte buna!

ank spunea...

Merci mult pt informatii! Am sa tin cont de ele, dar trebuie sa mai adaug ceva. Eu nu am zis si nici nu am pretentia sa fiu advertiser, dar asta stiai, doar mi-ai citit articolele, nu? Ceea ce am avut de spus vis-a-vis de cheltuieli era doar o eroare sesizata si mi s-a parut just sa o mentionez. Am si spus ca nu asta ma interesa. Si nu, nu sunt nici cinica, nici o fata cu personaliate cum sigur crezi, nici Gica Contra. Am sa imi mentin pararea despre afis. Daca mie si Adrianei nu ne-a placut, este libertatea noastra de a alege, la fel cum am ales sa si spunem asta. Nu toata lumea vede lucrurile le fel.Discutia a inceput de la ceva si a deviat. Voiam sa-ti reamintesc, dar nu nu as vrea sa-ti mai rapesc din din timp. "Pierdere de tim", ce trist a sunat!

ank spunea...

Era "timp", gandesc mai repede decat scriu uneori.Aviz amatorilor de greseli gramaticale, se mai intampla!

hoinarul spunea...

in primu rand nu inteleg de ce s-a deviat in halu asta de la discutie... ma rog..inteleg dar nu vreau sa mai spun nimic referitor la chestia asta...
in al doilea rand...@ank: targetul pentru scoala de creatie este grupul de tineri inteligenti, creativi, deschisi..nu orice student de la marketing sau PR...adica un fel de elita pe partea de creatie care sa faca un training de cateva luni..
daca nu stiai de scoala adc (despre care vorbesc cei 12 tutori de luni de zile) e clar ca nu tie ti se adreseaza mesajul.e imposibil sa nu fi auzit de scoala asta inainte.deci probabil ca nu i-ai dat importanta la momentul respectiv...
@adriana: spuneai mai sus ca in promovarea unui eveniment sau a unei scoli trebuie sa schimbi tactica... imi permit sa te intreb: chiar crezi ca cei care au facut reclama nu stiu toate astea?

in incheiere va reaminesc un singur lucru: afisu asta n-a fost facut nici ca sa participe la portoroz, nici la ad'or...nici pe la alte festivaluri...a fost facut la caterinca.. :)

Dumitru spunea...

Salut! Si eu vreau sa spun ceva. Am urmarit comentariile si cred si eu(fara suparare)ca afisul se adresa celor care nu scapa din vedere nici un print de pe nici un perete, usa... E vorba de oamenii care nu trec niciodata pe langa un prin de orice fel ari fi. Si pt. radu: "vroiam nu este corect; se spune fie voiam fie -foarte rar- vream" - unde ai gasit asta? Sunt pasionat de gramatica si as vrea sa stiu unde ai gasit ca e corect asa, ca sa invat si eu forma corecta. Bafta la O.C.. Bun blog.

Radu spunea...

Se tot spune ca discutia a deviat, dar nu inteleg de ce... Eu tot articolul il comentez, aducand argumente in acest sens... In fine...

@ank: ala e typo, nu greseala gramaticala. :) Dar observ ca tonul discutiei se muta in zona defensiv-ofensiva si nu simt nevoia sa ma implic. Prefer sa "port razboaie" relevante pentru viata mea, nu din placere.

@dumitru: corect! Asta voiam si eu sa spun, doar ca am preferat calea sugestiei si vad ca nu am fost prea clar. Legat de ce intrebi, da un search pe google dupa "vroiam voiam pruteanu" si vezi ce iese. Apoi, vezi DEX online. Explicatia e ca "vroiam" e format prin contopirea formelor "vream" si "voiam". Atat "vream" cat si "voiam" sunt mai greu de pronuntat, suna nenatural, de aceea se foloseste forma "vroiam".